joop. Siitä se sitten alkoi, ihana yö työ :) heräilen öisin yhdeltä kahdeksi töihin ja pääsen kymmenen maissa aamulla... yritän iltaisin nukkua muutaman tunnin ennen nukkumaan menoa ja päivällä muutaman tunnin töitten jälkeen (nukkuisin enemmän ellei naapurissa asuisi ihanan meluisa lapsi katras :* )

jotenka tämä ensimmäinen viikko on mennyt hieman unessa töissä, vaikka olenkin yrittänyt olla pirteä; viime yönä hymyilinkin jo oikeasti kun alan päästä rytmistä kiinni :) <työpaikallani puhutaan siis HYVIN vähän englantia, jotenka elekieli on vahvasti käytössä. Apuna meillä on suomi-italia-suomi sanakirja ja minun oma tekemäni käännöslista jota täytellään päivittäin ;) olen todella iloinen muiden työntekijöiden reaktioista minua kohtaan, kyseessä on kuitenkin "vanhempia" työntekijöitä jotenka pelkäsin heidän hieman vierastavan italian kielen puuttumistani; mutta olemmekin yllätykseksehni löytäneet oikein hyvin yhteisen huumorin sävelen! pakosti kieltämättä kieltä oppii siis :)

Minulle melkein kaikki on vierasta leipomo työskentelyssä, jotenka jokainen päivä tuo paljon uutta. Sain luvan kopioda itselleni muistoksi leipomon "salaisia reseptejä" josta olen hyvin onnellinen, sillä murotaikinakaan ei maistu täällä samalta kuin suomessa. Eniten minua opastaa Patrick: jonka näette albumini kuvista. Keskustelemme sekaisin saksaa, englanti ja italiaa... ja minä vielä päälle yritän opettaa suomea. Humoristista! :)

Olen siis todellakin löytänyt hieman vaativan työn työaikojen takia kuin tietämättömyyteni  johdosta.. mutta antoisan! Oikein hyvää harjoittelun jatkoa muille!